آیا افغان دولت د یهود او نصارىٰ سره دوستي کوی شي؟
آیا افغان دولت د یهود او نصارىٰ سره دوستي کوی شي؟
د "اسلامي نړۍ" او په ځانګړي ډول د افغانانو تر منځ یوه غلط فهمۍ شتون لري، چه پدې باور لري چه د یهودانو او عیسویانو سره دوستي کول حرام ده. طالبان او د دوۍ ملاتړي د دې په ویلو سره د افغان حکومت پروړاندې خپله جګړه توجیه کوي چه د افغانستان حکومت له یهودانو او نصاری سره دوستي کوي. د دوۍ د استدلال په ملاتړ دوۍ د قرآن لاندې آیت حواله کوي. [سورة المائدة. ۵۱]
يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تَتَّخِذُواْ ٱلْيَهُودَ وَٱلنَّصَٰرَىٰٓ أَوْلِيَآءَ ۘ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَآءُ بَعْضٍۢ ۚ
پدې آیت کې د او"لیاء" ټکې کارول شوی، او پدې برخه کې "ولایه" د اتحاد په معنی ده. د دغه آیت مفهوم دی چه د مؤمنانو په مقابل کې له هغوی سره اتحاد مه کوۍ، چه دا یوه څرګنده خبره ده. د افغانستان په شرایطو کې دا ډیر پیچلی کیدی شي ځکه چه جګړه د مسلمانانو ترمینځ ده یعنی طالبان او د افغان حکومت. پدې حالت کې بل آیت هم باید په پام کې ونیول شي. [الحجرات، ۹]
وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا فَإِن بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَى الْأُخْرَى فَقَاتِلُوا الَّتِي تَبْغِي حَتَّى تَفِيءَ إِلَى أَمْرِ اللَّهِ فَإِن فَاءتْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ
او که د مؤمنانو ترمینځ دوه ډلې جګړه وکړي، نو د دواړو ترمینځ جوړجاړی وکړۍ. مګر که یو له بل سره ظلم وکړي، نو د هغه چا سره وجنګیږۍ چه تر هغه وخته پورې ظلم کوي تر هغه چه دا د الله حکم ته بیرته راشي. او که دا بیرته راشي، نو بیا د دوۍ ترمینځ عادلانه جوړجاړی وکړۍ او په عادلانه توګه عمل وکړۍ. په حقیقت کې الله له هغو کسانو سره مینه لري چه عدل کوي
دا په څرګند توګه ښایي چه یو ظالم اړخ نشي کولی په ساده ډول د خپل اعلان شوي ادعا ادعا وکړي او د مظلوم اړخه طمع وکړي چه هغه دې یوازې تماشه وکړي. ښکاره خبره ده چه دوۍ به د نورو څخه هم مرسته غواړي
د دې ټولو شیانو څخه موږ په ډاډ سره نشو پوهیدی چه یو اړخ صحیح دی که غلط، مګر په عموم ډول ویلی شو چه یو ارخ د بل په مقابل کې صحیح دی. بیا هم هر ارخ دې باید د شخړې مخنیوی او ډډه وکړي
په پای کې به دومره ووایم چه د قرآن په اړه د هر شخص قاطعي نظر ورکول ډیره خطرناکه خبره ده. دا یوازې ښایي چه د یو شخص لومړیتوبونه کوم دي
ارین هاشمي ~
Comments
Post a Comment